APRENEM A MENJAR SALUDABLE

L’alimentació  és un dels temes transversals que es tracten a cada curs. Veiem que alguns joves sovint venen a l’institut sense esmorzar i, a vegades, ni tan sols porten un àpat per mig matí. Això és greu. Saltar-se l’esmorzar implica  manca d’energia: això pot provocar malhumor, cansament, disminució de les capacitats de memorització i concentració. Resultat: el rendiment escolar és més baix.

Les excuses de “No tinc temps!” o “Al matí, no tinc gana” no serveixen…
 

La Maria Tallon, llicenciada en Farmàcia, Homeopatia i experta nutricional, ha explicat a 1r d’ESO tot el que cal saber sobre perquè i com ens hem d’alimentar de manera adequada, les funcions dels nutrients, la repartició de l’energia en els diferents àpats, la importància  de començar diàriament amb un bon esmorzar, que cal menjar de tot, que no ens hem de saltar un àpat, que no existeixen dietes “miracle”  -cal menjar equilibrat i fer esport-,… i tant important com el menjar saludable és aprendre a estimar-nos i acceptar-nos com som.

Abans de començar, s’ha posat un gomet de color diferent a cada alumne/a. Ells no sabien per què era. Però a mesura que la xerrada avançava han descobert que el color del seu gomet estava relacionat amb cadascun dels “materials” que han d’estar presents a la nostra alimentació diària: les vitamines, les proteïnes, els hidrats de carboni i els greixos.

En acabar, cadascú s’havia d’identificar amb un aliment del seu grup corresponent i ajuntar-se amb els altres nutrients per formar un esmorzar, un dinar o un sopar saludable. Finalment tothom a rebut un petit mos d’esmorzar relacionat amb el seu nutrient; les vitamines, una poma; els hidrats de carboni, un vas de cereals; les proteïnes, un vas de fruits secs; i els greixos, galetes.

Deixa un comentari